Wednesday, October 06, 2010

Ringkasan Berita Menarik...

Lama tak berblog disebabkan kesibukan tugas selain masih di dalam mood Syawal ni. Nak bertaip panjang pun, rasa lenguh jari jemari ni. Aku lebih banyak membaca dari meninggalkan komen.

Antara berita menarik perhatian aku untuk dikongsi bersama adalah
  1. Isu kenaikan tarif air di Kedah dan Penang yang telah pun mendapat perhatian pihak berkenaan di sini dan sini serta di sini. Malah di sini dan di sini pun ader jugak...
  2. Isu wang judi yang disedekahkan oleh Kerajaan Penang kepada warga emas di sini dan di sini.
  3. Isu Perkosa, oppsss silap, Perkasa yang Ketuanya cukup Islam dari yang lain di sini dan di sini.
  4. Kenaikan harga rokok. Bagus ler tu kalau objektif kenaikan harga dapat dicapai. Jgn nanti rakyat tak merokok, KERAjaan pulak yg sakit sbb cukai rokok berkurangan.
  5. Kenaikan harga susu pekat yang bakal berlaku sedikit masa lagi. Menteri dia dah kata kenaikan harga tersebut. Sumber dari sini dan sini.

Jadinya untuk para no: 5 tu, aku mohon agar Cucu Tok Wan membuat sedikit penulisan mengenainya dan menjemput Pemuda Gerakan dan UMustNotObject Kedah untuk membuat bantahan awal sebelum kenaikan dan bukannya selepas kenaikan.Hampa rasa depa mau atau berani buat bantahan?


2 comments:

Fadzli Amir said...

Sekarang ni macam-macam buleh jadi....Hai tak tau la...Apa2 pun rakyat makan gaji macam kami ni la yang teruk...

Kamal Sanusi said...

Sdr Fadzli

Samalah macam saya yang hanya makan gaji. Mereka berpoliTAIK tanpa sempadan, yang menjadi mangsa adalah kita yg membanting tulang mencari rezeki...