Friday, December 10, 2010

Anda Buta Atau Dah Mati???...

Tahniah kepada Cucu Tok Wan dan -aa kerana baru saja mendapat hadiah Awal Muharran, sekali lagi hadiah Tahun 2011 bakal menyusul. Kesian kat depa yg baru saja mengeluh mengenai kesempitan hidup (macam nak minta sedekah la tuuu...)

Dok pulun jaga blog untuk memastikan Bini Rosmah kekal jadi PiiiiMampus sampai berhutang sana sini, last-last pemimpin depa kasi "hadiah" kenaikan harga barang 4+1 dlm 1. Yer la, satu lagi bakal naik, tarif letrik.

Ingin aku bertanyakan persoalan di atas samada rakyat 1Malaysia ni dah buta atau dah mampos? Kalau dah mampos, aku tak kisah sangat kerana apa yang berlaku, sedang dan akan berlaku telah pun dimaklumkan oleh-Nya.

Yang aku persoalkan adalah samada rakyat 1Malaysia ni BUTA (eja dan sebut betul-betul B.U.T.A). Ini kerana aku rasa rakyat 1Malaysia ni bukan saja buta malah dah tahap BUTA PERUT.

Bercakap pasal mati pulak, aku merasakan rakyat 1Malaysia ni dah mati otak kerana tidak mampu memikirkan dan membezakan di antara kenyataan dan penipuan.

Baru saja rakyat 1Malaysia disajikan dengan kenaikan harga barang 4 dlm 1 (PETROL, GAS, GULA & DIESEL) yg menyebabkan harga barangan lain turut mengalami kenaikan, timbul pulak kenyataan yg tarif elektrik akan dikaji semula.

Apakah maksud akan dikaji semula ("sekalipun bukan dalam masa terdekat"..... ayat nak sedapkan semua babi dan lembu).

Aku berpendapat sekiranya 1Malaysia masih menerima Bini Rosmah ni di Putrajaya dlm PRU-13, 1Malaysia akan mengalami kenaikan harga barang yang semestinya merupakan beban yg tak terpikul lagi dah dan negara akan menjadi huru-hara.

Ternyata, beban rakyat 1Malaysia bukannya kenaikan harga barang tetapi adalah Najib. Nak mengurang beban rakyat, kita kena penerajang um-NO-ngok dari terus memerintah 1Malaysia.

Kenapa harus kita menanggung beban pengurangan subsidi tak kala pada masa yang sama, kroni mereka di dalam IPP masih menerima subsidi yang bukan sedikit???


1 comment:

Anonymous said...

,inilah dia rakyat didahulukan... rakyat tanggung dulu azab brg dan minyak naik, menteri claim duit rakyat klu p mana2

SELEPAS PTK