Friday, March 05, 2010

Bermaknakah Ia Pada Bangsa Melayu...

Semua ahli parti melayu yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah tapi dok berdemo pasai bahasa kebangsaan dok berasa seronok sekarang ni kerana peratusan 2/3 parti Beer-N di Parlimen semakin hampir.

Mengulangi kenyataan/komen dari saudara airman_1 di sini menyebabkan aku membuat kesimpulan segera iaitu mereka-mereka yang telibat hanya mementingkan diri sendiri dan bukannya ingin menjaga bangsa sendiri. Aku tampalkan komen beliau itu di sini.
Kamal Sanusi said...

Jgn nak mimpi aku akan menghormati KERAjaan yang ditubuhkan dengan apa juga cara sekalipun selain daripada dengan cara rakyat yang memilih.

You may win the battle but in war... tak tentu lagi.

Kah kah kah!!!...

airman_1 said...

salam,jangan dok perasan 2/3
kalo 2/3 pun melayu dah huru hara tak dak makna pun....




Kalau dah kurang 2/3 di Parlimen selepas ditentukan oleh rakyat menerusi PRU-12, kenapa kelam-kabut dan menimbulkan suasana ketidaktentuan di dalam poliTAIK 1Malaysia. Cuba kuatkan kerja dan jalankan tanggungjawap sehinggalah PRU-13 nanti.

Then kita lihat samada segala usaha kita menjalankan setiap amanah yg diberikan oleh para pengundi berkesan atau tidak. Inilah masalah dengan orang yang tarak teloq, kecut mengalahkan pondan selain tergugat peluang untuk menambahkan kekayaan diri sendiri dan kroni.

Inilah sikap mereka-mereka yang tidak dapat menerima kenyataan dan keputusan rakyat. Dalam erti kata yang lain, mereka tidak menghormati rakyat jadi kenapa perlu kita menghormati mereka?

Kalau dah kalah tu, jgn dok salahkan padang buruk, pengadilan berat sebelah dan lain-lain yg sekasta dengannya. Kikiskan sikap bodoh sombong dan bongkak kerana rakyat dah makin cerdik kecuali ahli parti melayu yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah tapi kalut dok berdemo pasa i bahasa kebangsaan.

Kalau betul-betul mereka memperjuangkan nasib bangsa meLAYU, tunggu masa PRU-13 nanti la atau takut lagi terguling dan tak sempat nak buat harta?

Kah kah kah!!!...

No comments: