Tuesday, March 16, 2010

Sat No... Biaq Saya Buat Cross-Check Dulu...

Sejak dua tiga hari ni, banyak berita dan kenyataan yang dikeluarkan oleh para pemimpin dari parti melayu yg nama masih menggunakan bahasa penjajah tapi kecoh berdemo pasai bahasa kebangsaan mengenai keadaan ekonomi di negeri jelapang padi. Ini termasuklah yg datang dari ahli komponen Beer-N yang lain.

Aku rasa hairan dan pelik sebab pada aku sendiri, pengalaman berjalan ke Kedah terutamanya Langkawi menceritakan sebaliknya. Banyak kedai-kedai perniagaan tumbuh macam cendawan yg sentiasa penuh ngan pelanggan.

Pada aku lah, kalau ekonomi Kedah tak maju, kenapa orang berani membuka perniagaan baru atau mungkin mereka dah terlalu kaya sampai duit banyak tak tau nak buat apa.

Nanti aku akan cuba hubungi beberapa orang sahabat yang juga seorang peniaga, kontraktor dan yg seangkatan denganya yang tidak berpoliTAIK mengenai pandangan mereka terhadap keadaan ekonomi Kedah.

Rasanya, aku lebih percaya pada mereka sebab lebih mengenali dari mengenali pemimpin dari Beer-N. Yg menjadi faktor utama adalah mereka tidak langsung terlibat dengan poliTAIK.

Nantikan kemunculan laporang ini.

Kah kah kah!!!...

p/s: Suka betul aku ngan CSI:Miami ni sebab para pelakonnya yang ada style dan cun-cun.

No comments: