Friday, June 04, 2010

Banyak Persoalan...


Saya tidak pasti samada betul atau tidak banner ini dibuat oleh orang UMNO Kuala Terangganu atau dibuat oleh pihak lain. Mungkin betul dan mungkin tidak sukar ditentukan.

Mari kita buat sedikit kajian dengan beberapa soklan ringkas di bawah:
  1. Rasanya gambar itu ditangkap pada waktu malam. Ini memungkinkan pihak lain yang print, gantung, tangkap gambar dan turunkan utk disimpan.
  2. Kenapa tidak diambil gambar dengan memperlihatkan latar belakang yang jelas untuk dikenalpasti lokasi banner digantung? Ini memungkinkan pihak lain yang buat.
  3. Kenapa gambar diambil waktu malam sahaja dan bukannya waktu siang? Ini memungkinkan pihak lain yang buat kerana biasanya hantu shaitan aktif waktu malam.
  4. Kenapa sekeping saja gambar yang diambil? Ini memungkinkan pihak lain yang buat.

Aku tak mau buruk sangka tetapi hingga saat ini, masih lagi aku mencari penafian atau laporan Polis oleh UMNO Kuala Terangganu terhadap banner tersebut. Sehingga aku dapat membaca penafian atau dengar laporan polis dibuat atas fitnah yg dilakukan, aku percaya yang banner itu memang kerja orang UMNO sendiri.



No comments: