Friday, November 19, 2010

Rangkuman Berita Menarik Sepanjang Minggu....

Antara berita-berita menarik perhatian aku adalah seperti berikut:

  1. Tarikh Hari Raya Aidil Adha yg dikatakan "pelik". Aku pun rasa pelik jugak tapi nak buat macam mana kerana pihak-pihak berkenaan merasakan mereka lebih Islam dari Islam. Malah ada jugak komponen pihak-pihak berkenaan yg mempertikaikan kenapa banyak kedai ditutup sempena Hari Raya Haji dgn cuba mengaitkan penutupan tersebut adalah arahan dari Kerajaan Kelantan. Aku menanti adakah pihak-pihak berkenaan yg juga merupakan pelacur Islam tersebut akan menyokong pelakon porno dgn hanya berdiam diri tanpa ada kenyataan. Semuanya boleh di baca di sini serta di sini dan sini malah banyak lagi sumber-sumber lain.
  2. Berita berikutnya adalah mengenai kenaikan tarif air di Johor. Kenapa semua senyap ajer tak macam pemuda um-NO Kedah yg membuat demonstrasi protest serta melancarkan kempen boikot bil air. Adakah kerana Johor di bawak KERAjaan Beer-N? Mungkin la kut. Ruang Bicara Pria Malaya telah mengutarakan isu ini utk penilaian anda bagi melihat puak pemuda ni berakal waras dan panjang atau gila babi sebagaimana pemimpin mereka yg baru lega dari chicken-pork.
  3. Satu lagi adalah kemungkinan kenaikan tarif eletrik sebanyak 1% pada tahun 2011 seperti yg dilaporkan oleh Berita Harian yg editornya dicucuk hidung, ditarik hidung dan berada di bawah kawalan mereka. Mustahil mereka akan mengatakan Berita Hairan mengeluarkan berita yg tidak hairan. Ingin aku melihat samada pemuda um-NO Kedah akan membuat demonstrasi protest dan melancarkan lagi kempen boikot bil letrik pulak. Kalau mereka tak buat, jelas, terang lagi disuluh ngan lampu xenon, mereka ni memang brain-drain kerana membuat sesuatu isu tanpa fikir panjang hanya utk dilihat memperjuangkan kebajikan rakyat sekalipun dilihat BODOH mengalahkan lembu.
Rasanya disebabkan mereka menjadi pembangkang di Kedah, habih semua dibangkangnya sekalipun memperlihatkan keBODOHan diri sendiri. Apa nak buat dah tiada rasa malu dan harga diri lebih rendah dari adik Siam Dannok yg selalu mereka kunjungi.

Sebenaqnya banyak lagi berita yg menarik perhatian aku tapi biarlah pembaca berusaha mencari sendiri kerana berita menarik ini tidak semestinya menarik perhatian orang lain. Kesimpulannya ini yg aku akan buat pada PRU-13 nanti. Buat masa sekarang, malas aku nak kecoh-kecoh. Kita berkempen cara diam.


No comments: