Tuesday, August 24, 2010

Aku Dah Agak Dahhh...


Lanjutan isu berkenaan khutbah Jumaat yang disebut nama Lim Guan Eng oleh Si Khatib yg membacanya.

Walaupun Khatib yang membacanya telah memberi penjelasan, namun disebabkan mulut ikap kap Jepun mereka, maka dibuat pulak laporan polis untuk menyiasat kes ini dengan segera seperti disiarkan oleh Utusan Meloya di sini.

Cuba anda baca dan ingat nama 2 orang saksi dan bandingkan dengan barisan kepimpinan Pemuda Am-NO Bhgn Bagan. Ada nampak persamaannya???

Maka, dengan tersiarnya berita tersebut di sini dan maklumat berkaitan di sini maka dapatlah aku simpulkan bahawa ini menjurus kepada konspirasi yg mungkin membawa kepada fitnah. Bagi mereka, dosa pahala adalah di dalam tangan parti mereka.

Tun Dr. Mahathir pun dah memberi pandangan beliau semasa majlis buka puasa di Langkawi mengenai sebutan nama pemimpin di dalam khutbah Jumaat. Berita tersebut di dalam akhbar Sinar Harian m/s U12-Langkawi Selasa 24 Ogos 2010. Yang online punya tiada, pelik la pulak...

Memandangkan tiada isu lain, maka diciptakan 1001 macam isu demi nak bagi nama tidak tenggelam mcm am-NO Kedah.
  1. Di Selangor ngan isu pasir, akhirnya bila SPRM ngan Kerajaan Selangor buat JV cari pencuri sebenaq, ngan TV3suku tak siarkan berita ni dah.
  2. Di Penang, Kerajaan dikatakan menghalau/ aniaya peniaga di Komtar, akhirnya dapat tau jugak salah tu kerana Si Ghani KMA sapu duit tapi tak bayaq kat Pengurusan Komtar (PDC).

Jadinya amat sesuai kalau sesiapa yang nak kencing, digalakkan buat lagu di bawah sebelum depa buat kat kita...

2 comments:

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Itulah penyakit penganut Pengencing Rakyat, tiada ungkapan lain dalam kepala otak penganut mereka. Hanya ada... KONSPIRASI.. KONSPIRASI.. KONPIRASI...

Bila khatib tu dah terang2an mengaku, nak bagi ungkapan apa pula???

AIR LIUR BASI... AIR LIUR BASI... AIR LIUR BASI...

Teruskan bermimpi lagi.

Kamal Sanusi said...

Thank shonzu...

I have offered a link as preliminary evidence to support my analysis yang mana saya mengatakan bahawa ini MENJURUS kepada konspirasi. Anda harus faham apa yg dimaksudkan dengan perkataan MENJURUS. Perlukah saya memberi penjelasan lanjut mengenai perkataan tu? Rasanya tak payah kut sebab kita harus berusaha sendiri utk mencari ilmu sekalipun berkongsi ilmu ni amat elok. Anda cari sendirilah...

Inilah penyakit yang dialami oleh penganut bukan Pengencing Rakyat macam anda. Tiap kali Pengencing Rakyat mengutarakan sesuatu isu disertakan pula beberapa perkara yg boleh dijadikan bukti atau sokongan kepada isu berkenaan, penganut bukan Pengencing Rakyat akan retaliate tapi tidak dapat menyertakan bukti/sokongan terhadap retaliation mereka tu.

Yang ada hanyalah komen menggunakan emosi menggunakan bahasa kureng enak dengan intonasi macam marah ajer.

Tak tu jer ker, kwang kwangg kwanggg...