Friday, August 13, 2010

Friday The Snippet : Free IQ Test...

Bandingkan kedua-dua gambar di bawah dan cari persamaannya. Bolehkan? Senang ajer.


Aku nak tergelak besaq bila membaca pelbagai kenyataan dari kepimpinan, juak-juak dan para pencacai parti Melayu yg memperjuangkan bahasa kebangsaan tapi terlupa yg nama parti mereka pun masih menggunakan bahasa penjajah. Mereka menuntut Chua Jui Meng memohon maaf daripada Sultan Johor kerana banner tersebut. Bagi chance aku gelak dulu dah tak tahan ni.......Patutlah Tun Dr. M pernah berkata meLAYU mudah lupa. Rupanya bukan semua melayu tetapi ahli partinya sendiri ajer. Kalo Tun Lah tu bukan takat lupa tapi kaki lena ajer.

Bilamana ahli um-NO-ngok menggelarkan Sultan Terangganu sebagai NATANG, aku rasa ianya cukup biadap. Malangnya, tiada pulak kepimpinan, juak-juak dan pencacai um-NO-ngok menuntut pihak berkenaan memohon maaf dari Sultan Terangganu. Malah berita mengenainya terus tidak disiarkan selepas itu berbanding dengan banner yg ada gambar Sultan Johor. Jadi, apa bezanya kedua-dua banner tersebut. Pembacaan lanjut boleh didapati di sini.

Agaknya inilah yg ada di dalam otak org um-NO-ngok selepas aku berjaya buat CAT-Scan salah seorang ahlinya.
Sebab itulah akan wujud sekolah yang mendapat bantuan penuh KERA-jaan Melaka dan disokong pulak oleh sayap puterinya yang tak lebih dari berfungsi sebagai so-SIAL escort.

Mungkinkah suatu hari nanti para pelajar sekolah tersebut yg sebilangan besar adalah ahli puterinya berbaring beramai-ramai mendakap anak yg tak dapat dipastikan samada mempunyai sijil halal atau tidak.


Jadinya, sebelum terlambat agar tanahair ini diporak-peranda oleh mereka, eloklah kita berfikir siapakah yang harus kita tendang semasa PRU-13 nanti.


Bagi aku, akan membuat pilihan yang terbaik tetapi semestinya bukan dari um-NO-ngok kerana tiada lambang lain yg dapat mencerminkan keseluruhan pemikiran ahlinya selain dari lambang ini.

No comments: