Monday, August 23, 2010

Antara Sebab Ramai Yang Menjauhi Islam...

Anda masih ingat buy-election ni?

Anda perhatikan tulisan di banner berkenaan kemudian anda baca di sini dan di sini. Bagi berlaku adil, anda juga harus membaca di sini jugak.

Aku tidak mahu ulas panjang-panjang kerana semua ulasan aku adalah senada dengan apa yg telah anda baca di link-link berkenaan kecuali yg di Utusan Meloya.

Salahkan mendoakan agar org Kafir diberi hidayah untuk memeluk Islam?

Kalaulah di dalam hal-hal yang melibatkan agama Islam pun Arm-NO boleh bersikap double standard, bayangkan kalau melibatkan kita rakyat biasa ini. Sebab itu aku merasakan salah satu punca golongan muda sekarang agak terpesong pegangan agama mereka adalah tidak lain dan tidak bukan, disebabkan oleh Arm-NO itu sendiri yang dengan menimbulkan kekeliruan di kalangan bangsa meLAYU dan melayu.

Mereka seolah-olah tersangat mulia di sini Allah S.W.T hingga mampu menentukan halal/haram seperti berikut:
  1. Kalau dlm UMNO halal maka di dalam PR ianya haram. Contohnya politik wang tidak haram dan tidak dikenali sebagai rasuah. Baca yassin dan solat hajat di masjid utk kemenangan calon mereka yg tidak beragama Islam adalah halal tapi mendoakan seorang kafir agar terbuka hati utk mendekati Islam adalah haram.
  2. Kalau dlm PR adalah halal maka UMNO akan mengharamkannya. Contohnya UMNO mengharamkan pakatan PAS dengan DAP sedangkan mereka dihalalkan bersatu dengan MCA, GERAKAN, MIC, PPP dan banyak lagi.

Tapi aku tak terkezut kerana inilah ajaran Islam Ada Had Ada Hari dari Arm-NO yang selayaknya kita lakukan seperti di bawah ajer...Golongan muda yg dah ler kurang pengetahuan dan pendedahan perihal agama Islam, disajikan pulak dengan double standard dari segi halal/haram lagi khayal dengan dunia angan-angan suapan dari Kumpulan Media Prima yg mementingkan hiburan.

MAKANYA PRU-13 NANTI, KITA TENDANG MEREKA-MEREKA TU DARI PUTRAJAYA


Bijakk, bijakkk...

No comments: