Wednesday, January 13, 2010

Inilah Yang Dinamakan Keldai...



Dari dulu lagi aku dok kata yang para peserta demo isu nama Allah adalah orang yang dungu salam tak ubah macam kaldai yg terkenal kerana kebodohannya. Kalau tak bodoh, masakan pepatah Inggeris ada mengatakan "Stupid Like Donkey".

Cuba lihat di program seperti di dalam gambor-gambar di atas tu dan tanya pada diri sendiri siapakah yang menganjurkannya.

Sama jugak kalau kita lihat pada gambor di bawah dan cerita di sini serta serta di sini (itu pun kalau rajin membaca). Lepaih tu tanya pada diri sendiri siapakah yang meluluskannya.
Jadinya, jangan marah pada aku kalau aku panggil mereka tu KELDAI yg siang dok junjung nama Allah tapi bila malam menjelma tiba, nama Allah ke mana, pakaian ke mana, perangai entah apa-apa, sendiri tau.


2 comments:

Anonymous said...

Apa yang awak merepek nie.... bukan ke program ni anjuran persatuan bina badan, apa kena mengena dengan Puteri UMNO pula. Kalau dah kaki bangkang, memang begini lah cara... semuanya tak kena...

Kamal Sanusi said...

Kalau dah dirasmikan oleh Ketua Puteri UMNO Malaysia, tentulah ada kaitannya. Yg tu pun tak leh pikiaq.

Lagipun aku suruh bertanya pada diri sendiri (pembaca) siapakah yg menganjurkannya. Ada aku kata Puteri UMNO anjur.

Patut sangat la hang dok berkeliaran mcm donkey, dungu salam baca tapi tak paham. Yg tau hanya nak baham.

Kah kah kah!!!...