Tuesday, December 01, 2009

5-09


Dapat jugak peluang aku bernafas sekalipun di dalam lumpur. Punya sibuk melayan para tetamu ke kapal aku ni. Maklumlah, jadi CO ni kenalah beramah mesra terutama tetamu dari luar negara yang berkemungkinan menjadi potential buyer. Nak lepas pada XO buat semua nanti, kesian plak kat dia.

Esok aturcara agak padat. Hari ni pun padat. Maklumlah, hari perasmian LIMA 2009. Hanya sempat curi-curi masa membaca pelbagai berita semasa di dalam perjalanan ke dewan perasmian. Itulah kelebihan Blackberry Storm dan yg sama waktu dengannya. Tak perlu usung laptop ke hulu ke hilir.

Apa yang menarik perhatian aku mengenai berita hari ini adalah demonstrasi oleh Pemuda parti melayu yg nama masih menggunakan bahasa penjajah. Dari sumber kekawan di Penang, mereka mengatakan sekali pandang bukan melayu tulin yang ramai tapi lebih kepada puak India Muslim atau dgn bahasa lain mamak Penang.

Tapi tak terkezut aku kerana puak ni memang ramai terutama di dalam parti melayu yg nama masih menggunakan bahasa penjajah bahagian Tanjung. Sekali ada meeting, rasa macam meeting MIC plak, heheeheee...

Memandangkan kesibukan dengan pelbagai aturcara sempena LIMA 09 ni, rasa malas nak membuat posting. Letih rasanya badan ni. Kena pulak jururunding cuaca yang dilantik penganjur memang power, panaih sungguh!!!... Ada kelapangan, mata kira nak lelap ajer.

Jadi kepada mereka yang ingin menyaksikan pameran LIMA 09 ni jangan lepaskan peluang utk bersama-sama Anak Langkawi di sini. Pelbagai pertunjukkan udara dan laut disediakan bagi tatapan anda.

Nak melawat kapal aku pun boleh. Ada perkhidmatan bot membawa tetamu disediakan pihak Awana Porto Malai. Kapal aku berada di Golf Romeo 231-992.

Jemputlah!!!...

No comments: