Tuesday, December 08, 2009

Short & Sharp...

Aku respect (dan suspect) kepada org-org kanan MCA yang sanggup meletak jawatan demi untuk memulihkan parti mereka sekalipun sebenarnya ianya adalah sebuah parti Malay Controlled Association sbb Mat Sembam pun suruh depa letak jawatan.

Inilah yang dikatakan pemimpin bermaruah dengan hanya mementingkan perpaduan dan keutuhan parti demi masa depan perjuangan menjaga bangsa Cina sekalipun ianya tidak lebih macam Malay Controlled Association hatta terpaksa melepaskan jawatan yang disandang.

Bagaimana pulak dengan org-org kanan sebuah parti yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah pulak terutamanya Nazri Kangkong? Adakah dengan melabel TDM sebagai racist dilihat seperti kacang lupakan kulit, anak derhaka dan bermaruah?

Inilah contoh barisan kepimpinan parti melayu yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah. Kalau TDM pun mereka tidak menghormati, apalah sangat akar umbi dan rakyat jelata. Tiada istilah menghormati mereka-mereka yg telah meletakkan org-org kanan parti melayu yg nama pun masih menggunakan bahasa penjajah di dalam kefala hotak mereka melainkan sewaktu pilihanraya dan pemilihan parti.

Tu pun masih ada orang yg buta perut gagal melihat dan menilainya...

No comments: