Monday, December 28, 2009

Cerita Sepanjang Weekend...


Hujung minggu lepas merupakan family day bagi aku sekeluarga dgn menyertai pemanduan off-road bersama beberapa rakan dari Penang 4x4 Club sambil berkelah dan camping. Semua bangsa ada dlm program tu. Meriah sungguh melihat kemesraan kumpulan tersebut mengatasi masalah jambatan runtuh, jalan berbecak, kereta terbenam dan yg paling syiokkk adalah program mandi sungai. Haram sapa pun tak kisah pasai rasis dan keTUAnan melayu.

Jadi, aku berpendapat sebenarnya org yang dok kalut sangat dengan poliTAIK ni adalah mereka-mereka yang mempunyai kepentingan sendiri terutama dari aspek ingin membuat kekayaan dengan jalan mudah. Ini termasuklah golongan yang sanggup menjual maruah dengan sedikit upah, berdemo sana sini dengan pelbagai isu hinggakan ada di antara isu tersebut cukup lawak.

Bila pihak A berdemo, mesti satu pihak lagi menuduh pihak B menjadi dalang. Macammm tu laaa tak habis-habis, naik meluat aku dengan gelagat org poliTAIK nih. Buta perut kerana terdapat pelbagai isu yg melibatkan kepentingan masyarakat tapi tak nampak. Sebab tu aku kata org poliTAIK ni bukan nak berkhidmat utk masyarakat tapi untuk diri sendiri. Kononnya nak menjaga kebajikan rakyat tetapi yg dok kaya adalah wakil rakyat jugak. Bila dah kaya, tentu keluarga dan kroni turut kaya. Rakyat lain dok macam tu jugak, lagi susah ada laaa...Antara isu menarik adalah kemalangan bas express yg melibatkan kematian yg tinggi. Pihak berkuasa masih belum bercadang nak menggantung syarikat berkenaan atas apa juga alasan yg diberikan, pastinya aku sukar menerimanya. Ini kerana kemalangan lain sebelum ini telah menyebabkan syarikat bas berkenaan digantung permit. Inilah yg dikatakan contoh bila wakil rakyat dah kaya, kroni pun turut sama kaya dan mereka kebal undang-undang.

Lepaih pada tu pulak, ada cadangan MB (Mamak Besar) Perak yg mencadangkan bas express hanya boleh jalan siang sahaja. Ini satu contoh BODOH sama seperti menteri berkenaan memberi alasan subsidi gula ditarik balik kerana nak mengelakkan rakyat 1Malaysia dari diabetis. Agaknya nanti ada menteri Beer-N akan kata "Motosikal diharamkan di 1Malaysia kerana byk kemalangan melibatkan motor dan mengatasi masalah rempit"

Maleh dah aku nak menceritakan keBODOHan org poliTAIK ni. Sampai petang pun tak habih menulih. Aku upload gambor-gambor sekitar XTVT berkelah lagi best.

Kah kah kah!!!...

No comments: